Abonnementswijzigingen juni 2019

Terug naar overzicht blogs
19 juni 2019

Per 20 juni 2019 worden er verschillende wijzigingen aan de Cashr abonnementen doorgevoerd. Onderstaand een overzicht met antwoord op de vragen wat er gaat veranderen. Waarom verandert het en wat betekent het voor jou?

1. 365X13 Support

Omdat de werkdag van veel ondernemers niet om 18u eindigt breiden we onze dienstverlening uit met een storingsdienst die ook buiten kantoortijden bereikbaar is. Je kunt nu 365 dagen per jaar, 13 uur per dag bij ons terecht. Meer informatie over onze bereikbaarheid en openingstijden is te vinden op deze pagina.

Om de verruiming van onze openingstijden te financieren wordt de prijs van de Cashr basisabonnementen met €1 verhoogd. Cashr 100, 1000 en Onbeperkt zullen in plaats van €29, €49 en €69 voortaan €30, €50 en €70 per maand kosten. Extra devices en pinkoppelingen blijven ongewijzigd op €10 per stuk per maand.

2. Cashr Standby

Cashr biedt een grote flexibiliteit in zijn abonnementsstructuur: bij ons geen jaar- of meerjarige contracten maar maandelijks up- en downgraden. Dit model biedt seizoenbedrijven zoals campings, ijssalons, strandpaviljoens en food trucks de vrijheid om te downgraden naar een gratis abonnement als er even geen bedrijvigheid is. We zijn blij met de populariteit van ons abonnementsmodel bij deze bedrijfsgroepen maar tegelijkertijd merken we dat dit succes zijn weerslag heeft op onze organisatie.

Veel klanten die tijdelijk downgraden blijven namelijk gebruik maken van een deel van onze dienstverlening. Zo wordt het laagseizoen vaak gebruikt om het nieuwe assortiment te importeren, schermindelingen aan te passen en instellingen te finetunen. Bij het beheer van dit soort zaken wordt vaak een beroep gedaan op ons supportteam. Daarnaast zorgen wij er achter de schermen voor dat gegevens veilig opgeslagen blijven en je altijd en overal in onze applicatie in kunt loggen om jouw data te bekijken en rapportages uit te draaien.

Met de kennis van nu vinden wij het redelijk om in periodes waarin klanten tijdelijk downgraden een kleine vergoeding te vragen voor onze dienstverlening. Zo blijft de flexibiliteit van onze abonnementen behouden en zorgen wij ervoor dat we de kosten, voor het in standhouden van jouw abonnement en de support die we daarop geven, kunnen dekken. Wij introduceren daarom het Cashr Stand-by abonnement à € 5 per maand. Met dit abonnement kun je hetzelfde als voorheen met Cashr 20 mogelijk was, behalve afrekenen:

  • Bellen, mailen en chatten met het supportteam
  • Erop vertrouwen dat je data veilig in de cloud wordt bewaard
  • Altijd en overal via pc en mobiel bij je gegevens
  • Rapportages uitdraaien
  • Producten, klanten en medewerkers beheren
  • Instellingen aanpassen

Staat jouw abonnement op Stand-by, dan worden extra devices en pinkoppelingen niet in rekening gebracht. Het is niet nodig deze inactief te maken.

Naast Cashr worden ook voor andere Reeleezee producten Stand-by abonnementen ingevoerd. Informatie hierover is te vinden op deze pagina.

3. Stoppen met Cashr

Klanten die besluiten te stoppen met Cashr downgraden hun abonnement doorgaans naar Cashr 20. Door de jaren heen zijn er daardoor heel wat accounts op onze servers terecht gekomen die nooit meer gebruikt worden. Aan de opslag en het onderhoud van deze gegevens zijn kosten verbonden en om die beheersbaar te houden gaan we twee nieuwe opties bieden bij het stoppen met Cashr:

Abonnement beëindigen

Het wordt mogelijk om bij het beëindigen van je abonnement eenvoudig alle data uit je backoffice te halen. Na de zomer voegen we de optie toe om alle gegevens naar een XML Auditfile Afrekensystemen (XAA) te exporteren. Je kunt de XAA file zelf ergens bewaren om zodoende aan de 7-jarige bewaarplicht van de belastingdienst te voldoen. Na het downgraden van je abonnement heb je tot 30 dagen na de einddatum van je lopende abonnementsperiode de tijd om de gegevens te downloaden. Daarna zullen je gegevens van onze servers worden gewist.

Cashr Archive

Als je stopt met Cashr maar je wilt de gegevens online kunnen blijven inzien dan kun je kiezen voor Cashr Archive. Dit houdt in dat je abonnement wordt omgezet naar een read-only modus waarin je niets meer kunt wijzigen. Wel is het mogelijk historische gegevens in te zien en rapportages uit te draaien. Het Archive abonnement kan later niet meer worden geüpgraded en kost € 3,- per maand. Het is mogelijk om op een later moment het abonnement alsnog definitief te beëindigen.

4. Cashr Trial

Nieuwe klanten die Cashr willen uitproberen gebruikten het Cashr 20 abonnement om het systeem te testen. Inmiddels vinden wij de limiet van 20 kassabonnen in de testperiode achterhaald. Om Cashr goed te leren kennen is het belangrijk om een tijdje proef te draaien, zonder dat er een beperking zit op het aantal kassabonnen dat je kunt afrekenen. Voor nieuwe klanten introduceren wij daarom Cashr Trial: 30 dagen gratis proberen, zonder limiet. Ook extra devices mogen onbeperkt worden toegevoegd.

5. Cashr 20 verdwijnt

Door de introductie van Cashr Stand-by, Cashr Trial en Cashr Archive wordt het Cashr 20 abonnement overbodig en verdwijnt.

Vragen

Wij begrijpen dat bovenstaande informatie vragen op kan roepen en zijn uiteraard bereid om deze te beantwoorden. Check onderstaande FAQ voor het antwoord op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Stel hem dan via start@cashr.nl of bel ons op 0346 – 258 085.

Klaar om Cashr uit te proberen?