Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij? Bel ons tijdens kantooruren op 0346-258087 , we helpen u graag verder! U kunt uw vraag ook stellen met behulp van het formulier hiernaast, of stuur een e-mail rechtstreeks naar helpdesk@cashr.nl

Introductie

Waar kan ik Cashr gebruiken?
Cashr is ontworpen en ontwikkeld voor gebruik in Horeca (Restaurants, Café’s, Kantine, etc) en Retail (winkels).
Wie heeft Cashr gemaakt?
Cashr wordt ontwikkeld door Reeleezee. Reeleezee is internationaal succesvol aanbieder van online administratiesoftware en heeft meer dan 10 jaar ervaring in het ontwikkelen van SaaS applicaties. Voor meer informatie over Reeleezee en ons aanbod kunt u kijken op www.reeleezee.nl
Wat kost Cashr?
De Cashr app is voor iedereen gratis te installeren en te gebruiken.
Koppel de gratis Cashr app met een Cashr BackOffice abonnement om te beschikken over een professioneel POS systeem. In de BackOffice beheert u o.a. meerdere kassa´s in hetzelfde systeem, de instellingen voor medewerkers, klanten, producten, schermindelingen en randapparatuur. De Backoffice abonnementen verschillen qua kosten alleen op het aantal kassabonnen dat per maand wordt afgerekend. Klik hier voor meer informatie.
Waarom overstappen op Cashr?
Cashr maakt van smartphones en tablets het meest gebruiksvriendelijke en betaalbare afrekensysteem voor de horeca en voor winkeliers. Cashr werkt intuïtief, biedt alle functies en features die u nodig heeft voor een horeca- of retail onderneming en is voordelig uit te breiden. In tegenstelling tot conventionele leveranciers hoeft u bij Cashr geen dure, verouderde hardware aan te schaffen met de bijbehorende servicecontracten.
Wat is Cashr?
Cashr is een gebruiksvriendelijke en professionele kassa voor horeca (restaurants, café’s en bars) en retail (winkels) die als app te gebruiken is op iOS (Apple) en Android smartphones en tablets.
Verkoopt Cashr ook hardware?
Ja. Omdat we u de mogelijkheid willen bieden om uw volledige kassasysteem bij één leverancier aan te schaffen, bieden wij verscheidene tablets, smartphones, behuizingen en randapparatuur aan in onze webshop.
Welke functies heeft Cashr?
Cashr combineert functies van traditionele afrekensystemen met de mogelijkheden van moderne touchscreen apparaten en cloud computing. Cashr biedt u oa.:

  • Meerdere apparaten koppelen in 1 professioneel kassasysteem
  • Automatische back-up van uw gegevens
  • Kassabonnen met uw eigen logo printen en e-mailen
  • Randapparatuur zoals bonprinters, kassalades en PIN terminals aansluiten
  • Uitgebreide rapporten in PDF en Excel
  • Centraal online beheer en instellingen
  • Optionele automatische verwerking in de boekhouding

Cashr app & backoffice

Heb ik een Cashr backoffice abonnement nodig om Cashr te gebruiken?

Nee. De Cashr app is ook als kassa te gebruiken zonder dat deze is gekoppeld aan een Cashr Backoffice. Het koppelen aan een Backoffice vergroot de mogelijkheden en functies van Cashr aanzienlijk, en t/m 20 kassabonnen per maand is de Cashr backoffice zelfs gratis.

 

Wat zijn de verschillen tussen de Cashr backoffice abonnementen?
Het gratis Cashr backoffice 20 abonnement heeft maximaal 1 gekoppeld apparaat en maximaal 20 kassabonnen per maand. De overige Cashr backoffice abonnementen verschillen uitsluitend in het aantal kassabonnen dat er per maand mee afgerekend kunnen worden; 50, 100, 500 en onbeperkt. Meer informatie vindt u hier.
Hoe neem ik een Cashr backoffice abonnement?
Vanuit de Cashr app kunt u op het tabblad ‘Cashr backoffice’ onder Instellingen uw apparaat koppelen aan een nieuwe gratis Cashr backoffice 20. U kunt ook een Cashr backoffice abonnement op de website afsluiten. In dat geval kiest u bij het koppelen in de app voor ‘Koppel met bestaande backoffice’, door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. U kunt natuurlijk ook even contact met ons opnemen op 0346-258087.
Hoe installeer ik de Cashr app?
U kunt Cashr downloaden en installeren zoals elke andere app voor uw iOS of Android apparaat. Zoek naar Cashr in de App Store of in Google Play en selecteer Cashr voor installatie.
Wat is Cashr backoffice?
De Cashr Backoffice is een beveiligde online applicatie (voor in uw browser) waarop u vanaf iedere PC of Mac met een internetverbinding kunt inloggen. Het koppelen van een apparaat aan een Cashr Backoffice vergroot de functionaliteit aanzienlijk. In de BackOffice beheert u o.a. de instellingen voor meerdere kassa’s, medewerkers, klanten, producten, schermindelingen en randapparatuur.

Cashr Beveiliging

Waar worden mijn gegevens opgeslagen?

Uw gegevens worden veilig opgeslagen op de Reeleezee servers, die zijn ondergebracht in een modern en streng beveiligd datacentrum.

 

Wie heeft toegang tot mijn gegevens?
U kunt uw gegevens uitsluitend inzien door op de Cashr backoffice in te loggen met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Inloggen gaat automatisch over een beveiligde internetverbinding, net zoals bijvoorbeeld internetbankieren.
Hoe veilig is Cashr?
Cashr is als enige kassa-app voorzien van het Keurmerk ‘Betrouwbaar Afrekensysteem’.
Wat te doen bij bedrijfsovername?
Als u verkoper of de nieuwe eigenaar bent van een onderneming waar Cashr wordt gebruikt adviseren we u om contact met ons op te nemen. In overleg kunnen we uw Cashr Backoffice abonnement overzetten of aanpassen aan de nieuwe situatie.

Mogelijkheden & voorwaarden

Werkt Cashr op mijn tablet of smartphone?

De Cashr app werkt op alle iOS apparaten die draaien op iOS 8 of hoger, en alle Android apparaten die draaien op Android 4.1 of hoger.

 

 

Hoe installeer ik de Cashr app?
U kunt Cashr downloaden en installeren zoals elke andere app voor uw iOS of Android apparaat. Zoek naar Cashr in de App Store of in Google Play en selecteer Cashr voor installatie.

 

Kan ik bonprinters op Cashr aansluiten?
Ja, u kunt bonprinters aansluiten op Cashr.
Kan ik een kassalade op Cashr aansluiten?
Ja, u kunt kassalades aansluiten.
Kan ik een PIN-terminal op Cashr aansluiten?
Ja, u kunt een PIN terminal van Atos Worldline aansluiten op Cashr. Neem voor het aanschaffen van een Worldline Yomani pinterminal contact op met Cashr. In sommige gevallen ontbreekt de juiste software om een actieve koppeling met Cashr tot stand te brengen.
Heb ik voor ieder Cashr appararaat een backoffice abonnement nodig?
Nee. U kunt meerdere Cashr apparaten koppelen aan uw Cashr backoffice. Deze worden dan onderling gesynchroniseerd als er bijv. een bon wordt afgerekend, of als een nieuwe bestelling op een tafel wordt ingevoerd. Het koppelen van meerdere apparaten is mogelijk in de Cashr 50, 100, 500 en Onbeperkt Backoffice abonnementen.
Wat voor apparatuur heb ik nodig om Cashr te gebruiken?
Cashr werkt op alle iOS apparaten die draaien op iOS 8 en hoger en alle Android devices die uitgerust zijn met Android 4.1 of hoger (Archos devices raden wij af). Cashr draait niet op Windows phones en tablets.

Om meerdere apparaten onderling in hetzelfde kassasysteem te kunnen gebruiken dienen deze te zijn aangesloten op het internet met een WIFI verbinding.

Het aansluiten van bonprinters, kassalades en PIN terminals is optioneel.

Wat is Cashr backoffice?
De Cashr Backoffice is een beveiligde online applicatie (voor in uw browser) waarop u vanaf iedere PC of Mac met een internetverbinding kunt inloggen. Het koppelen van een apparaat aan een Cashr Backoffice vergroot de functionaliteit aanzienlijk. In de BackOffice beheert u o.a. de instellingen voor meerdere kassa’s, medewerkers, klanten, producten, schermindelingen en randapparatuur.

Cashr Instellingen

Hoe sluit ik Cashr aan op mijn WIFI netwerk?
Als het apparaat waarop u de Cashr app heeft geïnstalleerd is verbonden met WIFI, dan is Cashr dat ook. Kijk bij de instellingen in iOS of Android om te verbinden met een WIFI netwerk.
Hoe kan ik een extra Cashr apparaat aansluiten?
U kunt in de Cashr app bij Instellingen onder het tabje ‘Cashr backoffice´ uw apparaat koppelen met een bestaande backoffice, door de gebruikersnaam en het wachtwoord daarvan in te voeren.
Hoe sluit ik een kassalade aan op Cashr?
Een kassalade kan worden aangesloten op de bonprinter. Als een bon contant wordt afgerekend opent de kassalade dan automatisch.
Hoe sluit ik een bonprinter aan op Cashr?
Het IP-adres van bonprinters die op hetzelfde netwerk zijn aangesloten kunt u invoeren in de Cashr app en in de Cashr backoffice.

Gebruik Cashr app

Hoe kan ik medewerkers aanmaken?
Medewerkers en hun aanmeldcodes en toegangsrechten kunnen worden aangemaakt en beheerd in de Cashr backoffice.

Hoe kan ik de naam van een medewerker veranderen?
Medewerkers en hun aanmeldcodes en rechten kunnen worden aangemaakt en beheerd in de Cashr backoffice.
Kan ik mijn bedrijfslogo op de bon laten printen?
Ja. U heeft een aantal opmaakmogelijkheden voor de kassabon, waaronder het plaatsen van uw eigen bedrijfslogo. U vindt deze instellingen in de Cashr app, onder Instellingen en dan het tabblad ‘Bon’.
Kan ik kassabonnen e-mailen?
Ja. U kunt kassabonnen e-mailen vanuit de Cashr app, net zoals Apple medewerkes dat doen in de Apple Store.
Hoe kan ik producten en klanten invoeren?
Producten en klanten kunnen eenvoudig worden ingevoerd in zowel de Cashr app als de Cashr backoffice. De Cashr backoffice is geoptimaliseerd voor het bewerken van grote bestanden, zoals bijvoorbeeld het tegelijktijdig aanpassen van alle productprijzen.
Hoe maak ik een tafelplattegrond?
Tafelplattegronden kunt u maken door tafels op een zelfgekozen afbeelding te plaatsen. Dit kan zowel in de Cashr app als in de Cashr backoffice.
Kan ik de voorbeeld gegevens uit Cashr verwijderen?
Ja. Als u de Cashr app heeft geïnstalleerd met voorbeeldgegevens, kunt u deze verwijderen of vervangen door te koppelen met een nieuwe of bestaande backoffice. De voorbeeldgegevens zullen worden verwijderd door te koppelen aan een nieuwe backoffice, en worden vervangen door de producten en klanten uit een bestaande backoffice.

Gebruik Cashr Backoffice

Wat is Cashr backoffice?
De Cashr Backoffice is een beveiligde online applicatie (voor in uw browser) waarop u vanaf iedere PC of Mac met een internetverbinding kunt inloggen. Het koppelen van een apparaat aan een Cashr Backoffice vergroot de functionaliteit aanzienlijk. In de BackOffice beheert u o.a. de instellingen voor meerdere kassa’s, medewerkers, klanten, producten, schermindelingen en randapparatuur.
Hoe kan ik inloggen op mijn Cashr backoffice?
U kunt inloggen door op de Cashr website rechtsboven op de knop ‘Login’ te klikken. Uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft u bij het aanmaken van uw abonnement per e-mail van ons ontvangen.

 

Hoe kan ik producten aanmaken?
Producten en klanten kunnen eenvoudig worden ingevoerd in zowel de Cashr app als de Cashr backoffice. De Cashr backoffice is geoptimaliseerd voor het bewerken van grote bestanden, zoals bijvoorbeeld het tegelijktijdig aanpassen van alle productprijzen.
Hoe kan ik een Cashr backoffice abonnement aanmaken?
Vanuit de Cashr app kunt u op het tabblad ‘Cashr backoffice’ onder Instellingen uw apparaat koppelen aan een nieuwe gratis Cashr backoffice 20.. U kunt ook een Cashr backoffice abonnement op de website afsluiten. In dat geval kiest u bij het koppelen in de app voor ‘Koppel met bestaande backoffice’, door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. U kunt natuurlijk ook even contact met ons opnemen op 0346-258087.
Hoe kan ik klanten aanmaken?
Producten en klanten kunnen eenvoudig worden ingevoerd in zowel de Cashr app als de Cashr backoffice. De Cashr backoffice is geoptimaliseerd voor het invoeren en bewerken van grote bestanden, zoals bijvoorbeeld het tegelijktijdig aanpassen van alle productprijzen.
Wat kan ik in de backoffice doen?
De Cashr backoffice biedt

  • Automatische backup van uw gegevens
  • Beheer via internet met meer mogelijkheden en functionaliteit
  • Meerdere medewerkers met eigen aanmeldcodes en aanpasbare rechten-instellingen
  • Printen naar één of meer (keuken)bonprinters
  • Aansluiten van kassalades, barcodescanners, betaalterminals en andere randapparatuur
  • Verbinden en synchroniseren van meerdere Cashr apparaten in een volledig geïntegreerd systeem
  • Bekijken en exporteren van gedetailleerde rapporten

Kan ik medewerkers toegang geven tot de Cashr backoffice?
Ja. U kunt extra logins aan uw Cashr backoffice abonnement toevoegen voor 4,95 euro per maand.
Kan ik Cashr in meerdere vestigingen gebruiken?
Ja. In de Cashr backoffice kunt u meerdere vestigingen en kassagroepen beheren, met de mogelijkheid om die per stuk hun eigen unieke instellingen toe te kennen.
Wat is synchroniseren?
Synchroniseren is de naam van het proces waarbij de Cashr app(s) en de Cashr backoffice hun gegevens over en weer naar elkaar sturen, zodat deze op elkaar aansluiten. Dit gebeurt volledig automatisch voor bijvoorbeeld het aanslaan en afrekenen van kassabonnen, maar kan ook handmatig worden gedaan om bijvoorbeeld producten in de Cashr app toe te voegen of te wijzigen.
Wat kost Cashr?
De Cashr app is voor iedereen gratis te installeren en te gebruiken.
Koppel de gratis Cashr app met een Cashr BackOffice abonnement om te beschikken over een professioneel POS systeem. In de BackOffice beheert u o.a. meerdere kassa´s in hetzelfde systeem, de instellingen voor medewerkers, klanten, producten, schermindelingen en randapparatuur. De Backoffice abonnementen verschillen qua kosten alleen op het aantal kassabonnen dat per maand wordt afgerekend. Klik hier voor meer informatie.

Troubleshoot

Kan ik hulp krijgen met de installatie van Cashr?
Ja. U kunt een installateur laten langskomen die uw hele systeem installeert en werkend achterlaat. Neem hiervoor contact met ons op 0346-258087.

Hoe kan ik een backoffice abonnement aanmaken?
Vanuit de Cashr app kunt u op het tabblad ‘Cashr backoffice’ onder Instellingen uw apparaat koppelen aan een nieuwe gratis Cashr backoffice 20. U kunt ook een Cashr backoffice abonnement op de website afsluiten. In dat geval kiest u bij het koppelen in de app voor ‘Koppel met bestaande backoffice’, door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. U kunt natuurlijk ook even contact met ons opnemen op 0346-258087.
Ik zie geen plattegronden in Cashr?
Misschien heeft u bij de installatie van de Cashr app voor ‘Detailhandel’ gekozen. Hierin worden geen plattegronden gebruikt. U kunt schakelen tussen ‘Detailhandel’ en ‘Horeca’ onder ‘Instellingen’ > Algemeen. In de ‘Horeca’ stand zijn plattegronden beschikbaar.
Ik kan me niet (meer) aanmelden in Cashr?
Nadat u Cashr heeft gekoppeld aan een Cashr backoffice, vraagt Cashr u om een aanmeldcode. De standaard aanmeldcode is 1. Deze kunt u wijzigen in de Cashr backoffice.
Ik zie 'Chris de Jong' als medewerkersnaam?
Chris de Jong is de naam van de kassamedewerker als Cashr wordt geïnstalleerd met voorbeeldgegevens. U kunt uw eigen naam invoeren en andere gegevens invoeren in de Cashr backoffice. Hiervoor dient de Cashr app dus eerst aan een Cashr backoffice gekoppeld te worden.
Hoe kan ik Cashr verwijderen?
U kunt Cashr verwijderen zoals u dat doet met alle andere apps op uw apparaat. In iOS houdt u het Cashr icoon lang ingedrukt en daarna drukt u op het rode min-teken. Op Android apparaten gaat u naar ‘Instellingen’ en dan ‘Applicatiebeheer’.
Start nu gratis!
Download de gratis Cashr App en start meteen. Neem Cashr op proef en betaal naar gelang uw gebruik. Benodigde hardware voor uw horeca of winkel kunt u ook bij ons bestellen.