Mobiele kassagebruik en pintransacties in de lift tijdens zomermaanden

Terug naar overzicht blogs
22 juli 2015

Het horecahoogseizoen is in volle gang. Om met het mooie weer de drukte op de terrassen aan te kunnen, zetten horecaondernemers steeds vaker mobiele afrekenpunten in. Cashr, een online kassa voor smartphones en tablets, zag in de aanloop naar de zomer het aantal mobiele devices toenemen. Bovendien steeg het aantal pintransacties via deze POS-devices in juni met ruim 140 procent ten opzichte van de eerste maand van dit jaar.

Steeds meer horecaondernemers gebruiken mobiele devices, om klanten sneller en efficiënt te kunnen helpen en laten afrekenen. Cashr signaleerde bij zijn horecaklanten een toename van 30 procent in het aantal gebruikte mobiele devices over de maanden april, mei, juni van dit jaar. De verwachting is dat dit in de zomerperiode alleen nog maar verder zal toenemen. Om de grote hoeveelheid mobiele pintransacties te kunnen verwerken, upgraden horecaondernemers in het hoogseizoen tevens hun Kassa-App-abonnement. Cashr registreerde in april al een verdubbeling van het aantal pintransacties ten opzichte van januari 2015. In juni steeg het aantal mobiele pintransactie ten opzichte van het begin van dit jaar met 140 procent.

Mobiele kassagebruik en pintransacties in de lift tijdens zomermaanden - IJssalon Antonio

Flexibel naar gelang de seizoenen

Ook ijssalon Antonio maakt sinds begin 2014 gebruik van Cashr in zijn vier filialen in de regio Wageningen. Antonio Mulder, eigenaar van ijssalon Antonio: ‘Wij maken gebruik van Cashr met verschillende tablets en een iPhone als mobiele kassa. Dit werkt voor ons uitstekend. We hebben gemiddeld zo’n drieduizend pintransacties per maand. Onlangs hebben we ons Cashr-abonnement geüpgrade naar “onbeperkt”. Hier komen wij in de zomermaanden mee uit de voeten. In de winter kunnen we ons abonnement bij Cashr gewoon weer downgraden.’
Alle seizoensgebonden bedrijven – met name horecabedrijven zoals ijssalons en strandpaviljoens – kunnen hun Cashr abonnement naar gelang de drukte in de verschillende seizoenen direct up- of downgraden, of zelfs stop zetten. Bij het upgraden bestaat de mogelijkheid extra devices toe te voegen.

De devices zijn aangesloten op de Cashr Backoffice. Hiermee kan de horecaondernemer de hele afhandeling, van het opnemen van bestellingen, het printen van kassabonnen tot online betalingen en het direct inzien van omzetresultaten, vanaf één centraal punt real-time regelen. Mulder: ‘Het is handig dat je aan het einde van de dag snel een duidelijk overzicht krijgt van de omzet van de verschillende vestigingen.’

Ondernemers betalen Cashr een flexibel bedrag per maand dat is gebaseerd op het aantal kassabonnen.

Klaar om Cashr uit te proberen?