Voorbereiden op de feestdrukte

Terug naar overzicht blogs
1 december 2015

Met het feestelijke seizoen voor de deur kan het voor ondernemers in de retailbranche van groot belang zijn om te checken of ze wel ‘decemberproof’ zijn. Met de juiste voorbereidingen en instelling bespaart u uzelf tijdens deze drukke aankoopmaand erg veel stress en kunt u optimaal genieten van een heerlijk seizoen en daar bovenop ook zakelijk het maximale uit de feestdagen halen.

 Bekwaam en behulpzaam personeel.

De zoektocht naar bekwaam personeel is natuurlijk op ieder moment relevant, maar kan op deze seizoensgebonden momenten de doorslag geven. Personeel op wie u kan rekenen, kan vertrouwen en bereid is om bij te springen is onmisbaar. Het kan de moeite waard zijn om in voorbereiding op de feestdagen na te denken over extra personeel. Zo kunt u bijvoorbeeld in uw eigen vrienden- en kennissenkring rondvragen of iemand tijdens de toch al dure decembermaand wat extra wil bijverdienen en op basis van een nul-urencontract, kan bijspringen in de winkel. Of denk aan oud-werknemers, waar u op een fijne manier afscheid van heeft genomen, die misschien wel bereid zijn om u op afgesproken momenten uit de brand te helpen. En het voordeel is dat u ze niet meer hoeft in te werken.

 Meer afrekenpunten.

De inrichting van uw winkel is bijna net zo belangrijk als de persoonlijke ‘touch’ van vriendelijk personeel. Zorg er dus voor dat alle versiering goed vast blijft zitten en dat het geen gevaar vormt voor het winkelend publiek. Dat alle lampen werken, dat de aandacht gericht is op uw producten en dat uw klanten snel en duidelijk geholpen worden. Er is niets zo vervelend als lang te moeten wachten in de rij bij de kassa terwijl je nog drie andere boodschappen moet doen en er thuis ook nog van alles moet gebeuren. Mobiele afrekenpunten bieden wellicht een oplossing. Direct afrekenen op de plek van het product. Traditionele kassa’s hebben die mogelijkheid niet, maar met de gratis app van Cashr tovert u elke normale smartphone of tablet in een handomdraai om tot een mobiel afrekenpunt. Elk extra aangesloten device kost €10/maand en kan gelijk ingezet worden. En na de drukke periode stelt u het aantal devices weer naar beneden af en betaalt u nooit teveel.

 Overzichtelijke kassa-indeling.

Om uw klanten snel te kunnen helpen vereist het een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk kassasysteem. Een kassa waar uw personeel heel intuïtief mee kan werken. Een mooie duidelijke schermindeling , verbinding met alle andere devices in de winkel en een veilige koppeling met de back-office. Up-to-date verkoopinformatie en bijvoorbeeld contactloos afrekenen met moderne pinterminals. Dat houdt ook in dat u vanaf één punt al uw producten kunt synchroniseren naar alle actieve apparaten in uw winkel, producten makkelijk terug kunt vinden en snel feestelijke kortingen kunt doorvoeren. Dát is dus het gebruiksgemak van een app maar dan met de zekerheid van een keurmerk kassa.

 Veilige backoffice.

U moet het zich toch niet voorstellen dat u er na een hele drukke en succesvolle dag achter komt dat driekwart van de verkopen door een of andere fout van de kassa niet zijn geregistreerd? Of dat u bonnetjes kwijt bent geraakt en totaal geen overzicht heeft van wat er die dag eigenlijk allemaal is verkocht. Wees er dus absoluut zeker van dat uw kassa een veilige backoffice heeft waarin alle verkopen real-time worden geregistreerd en u vanaf elke locatie inzicht heeft in wat er in uw zaak gebeurt.

 Plezier hebben.

En ‘last but not least’: straal niet alleen plezier uit, heb daadwerkelijk plezier. U zult merken dat het overslaat op uw klanten. En tevreden klanten zijn terugkerende klanten.

Klaar om Cashr uit te proberen?